Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 1 juli 2017

Vertederende fantjes (2, Kitai).

Voor het vierde jaar mocht ik met mijn dierentuinvrienden mee naar het buitenland. Deze keer werd het de Zoo van Keulen (Kölner Zoo). Hoogtepunt daar is het Olifantenpark; niet alleen omdat het een prachtig en groot (2 hectare, ongeveer 4 voetbalvelden) verblijf is, maar ook omdat er diverse olifantenkalfjes lopen. Slechts 9 dagen voor mijn bezoek werd het bulletje Kitai geboren. Op de maandag voor de zaterdag dat ik er was kwam het vierde olifantje van dit jaar ter wereld. Helaas waren er vanaf het begin grote zorgen.

Kitai ("Hoopvolle heerser") is het tiende olifantje wat geboren werd in Keulen. De allereerste is Marlar, een dochter van de bekende olifant Radza, die werd verwekt in Dierenpark Emmen. Inmiddels heeft zij op 20 maart haar eerste kind gekregen, zoon Moma. Ik had me er eigenlijk op verheugd kennis te maken met 'de kleinzoon van Radza'. Maar vanwege de problemen van de leidster van de kudde en haar pasgeboren kalfje, stonden Marlar & Moma binnen. Gelukkig was de kleine Kitai wel te zien, geboren in de nacht van 8 juni 2017. Zijn moeder is Tong Koon, zijn vader Sang Raja. Kitai's grote halfbroer Ming Jung (2007) is een bekende voor me, hij woont in Zoo Antwerpen. En broer Rajendra (2011) loopt nog in de kudde van Keulen.
Kitai's geboortegewicht is vastgesteld op 'maar' 80 kilo, niet veel voor een bulletje. En op zijn 4de dag overleefde hij een drama; het kleine olifantje viel in het bad en kon er gelukkig uitgetrokken worden door de verzorgers. De kudde sloeg wel alarm door te trompetteren; maar deed geen pogingen hem er uit te halen. Gelukkig is het goed gekomen! Kitai was het derde olifantje wat dit jaar geboren werd in Keulen. Op 26/01/2017 kwam Jung Bul Kne ter wereld; en dus op 20/03/2017 Moma; en er is ook nog La Min Kyaw van 16/03/2016. De kudde was niet eens compleet en toch al heel mooi om te zien. Jammer genoeg heeft het bulletje van 12/06/2017 het niet gered..

Enkele beelden van de olifanten; in totaal hebben ze er 16 in de Zoo van Keulen. Meer informatie op de website van Kölner Zoo.

6 opmerkingen:

  1. Dit is fantastisch Jenny. Zo ontzettend leuk.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. En wat super schattig zijn deze kalfjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie beelden weer. Erg leuk dat je de kans hebt gekregen om in het buitenland een dierentuin te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook deze serie is weer geweldig! Die kleinsten (mensen en dieren), zijn toch altijd zo vertederend! En wat leuk dat je zo ook in het buitenland weer eens ''Hollandse'' olifanten (en andere dieren) tegenkomt! Hoe onthou je toch al die namen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige mooie opnames heb je gemaakt met een mooi verslagje erbij. ik heb er van genoten, net alsof ik er zelf bij was. En dat je al die namen onthoudt en wie waar is geboren of waar je die hebt gezien.
    In een woord geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje .... ik dacht dat ik hier al gereageerd had maar ik zie de reactie niet staan!!?? Maakt ook neit uit.
    Zo leuk deze kleine fantjes (en de grote ook hoor :-))))
    Grotjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...